18.1 C
Volos
Τετάρτη, 2 Οκτωβρίου, 2024

Απεργία ΠΝΟ: Χωρίς πλοία στις 22 και 23 Οκτωβρίου – Ζήτησαν αύξηση και οι συνομιλίες…ναυάγησαν

Date:

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Παύλος Πολάκης στο One: Λάθος μου ο Κασσελάκης, δεν κατεβαίνω για να χάσω

Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε στο One Channel...

Στην εκδήλωση του Δημοτικού Σχολείου Γόννων ο Δήμαρχος Τεμπών Γ. Μανώλης (φωτό)

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας, ο Δήμαρχος...

ΗΠΑ: Δεκάδες χιλιάδες νοικοκυριά χωρίς νερό, μέρες μετά το πέρασμα της Helene

Οι ομάδες έρευνας και διάσωσης συνεχίζουν τις προσπάθειες εν...

Ένοχος δηλώνει ο γιατρός που συνδέεται με τον θάνατο του Μάθιου Πέρι

Ο πολυαγαπημένος Μάθιου Πέρι, γνωστός από την σειρά «Τα...

Σήμερα Τετάρτη 2 Οκτωβρίου παραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατικής Ναυτιλίας – ΣΕΕΝ και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας – ΠΝΟ. Η συνάντηση είχε ως αντικείμενο την ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

Πέρα από το ποσοστό αύξησης στον μισθό των εργαζομένων μιας από τις πιο κερδοφόρες βιομηχανίες της χώρας, τέθηκαν στο τραπέζι ζητήματα που αφορούν το εργασιακό καθεστώς των ναυτικών της ομοσπονδίας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.

Η ΣΕΕΝ δεν δέχθηκε την αύξηση 12% που ζητούσε η ΠΝΟ και αντιπρότεινε αύξηση 3% (2,9% ο πληθωρισμός) και να κλείσει η συνάντηση εκεί χωρίς να συζητηθούν οι συνθήκες εργασίας. Μετά το αδιέξοδο, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ν.Ο που όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν συζήτησε την «αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας». Η ΠΝΟ υπογραμμίζει πως δεν μπορεί να αγνοήσει την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών ή τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις άγονες γραμμές».

Ενώ η ΠΝΟ κατήγγειλε πως η Κυβέρνηση ετοιμάζει μποναμά στις εταιρείες για την αντικατάσταση των πλοίων προς την πράσινη μετάβαση και πως σε όλα τα πλοία των εν λόγω επιχειρήσεων παραβιάζονται ακόμα και τα ελάχιστα δικαιώματα των ναυτεργατών που περιλαμβάνονται στην σχετική νομοθεσία. Ενώ αρκετά μέλη της ΠΝΟ σημείωσαν πως «Μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ» υποννοώντας τα υπερκέρδη των ακτοπλοϊκών εταιρειών και την απουσία ρυθμίσεων των καταναλωτών.

Έτοιμη για απεργία δηλώνει η ΠΝΟ (λεπτομέρεια από παλαιότερη απεργιακή αφίσα). Πρόσφατα, η ΠΝΟ κατήγγειλε την κατά συρροή μη πληρωμή τρίωρων υπερωριών σε κάθε βάρδια από συγκεκριμένη εταιρεία.

Λύση στους «εποχιακούς ναυτεργάτες» και τις απολύσεις χωρίς αποζημιώσεις ζητά η ΠΝΟ

Στα εργασιακά ζητήματα που ανέφερε η ΠΝΟ, περιλαμβάνεται το «καθεστώς που επιβλήθηκε από το Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο στο τέλος Οκτωβρίου απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το 4μηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες».

Οι ναυτεργάτες χρησιμοποίησαν ως επιχείρημα για την ανανέωση της ΣΣΕ και την αύξηση 12% που ζητούσαν πως όλοι είναι «αντιμέτωποι με ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά διαβίωσης, ενέργεια, παιδεία, υγεία». Ενώ οι ναυτεργάτες που εργάζονται στα ταχύπλοα σκάφη «έρχονται αντιμέτωποι με αυτό το τερατούργημα της τετράμηνης δρομολόγησης το οποίο εξυπηρετεί συγκεκριμένα κέντρα και όχι το επιβατικό κοινό σε ετήσια βάση και τους νησιώτες μας».
Κατόπιν όλων αυτών η Εκτελεστική Επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα την αποστολή Εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 & 23 Οκτωβρίου στις παραπάνω κατηγορίες πλοίων και την αποστολή κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια, προφανώς για την περιφρούρηση των απεργιακών κινητοποιήσεων. Η ΠΝΟ «απαιτεί» την κατάργηση του Ν.41/50, την Άμεση τροποποίηση του άρθρου  για  τη τετράμηνη δρομολόγηση των Ε.Γ/Ο.Γ , Ταχυπλόων Πλοίων και Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης.

Οι ναυτεργάτες ζητούν τέλος το αυτονόητο: την μη έγκριση δρομολογίων από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και τον Υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της Ναυτεργατικής Νομοθεσίας υπογραμμίζοντας τα ζητήματα ασφαλείας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.«Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα», κλείνει την ανακοίνωσή της η ομοσπονδία.



Περισσότερα Εδω

spot_img

ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ! ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ!

Εγγραφείτε στο Newsletter

- Μείνετε ενημερωμένοι με τα τελευταία νέα
- Δεν θα ξαναχάσετε ποτε μια σημαντική είδηση

Δεν στέλνουμε spam! Διαβάστε την [link]πολιτική απορρήτου[/link] μας για περισσότερες λεπτομέρειες.


ΔΗΜΟΦΙΛΗ